info@hksigorta.com.tr
0(312) 221-0013

Araba Tutmasına Karşı Yapılacaklar

Halk arasında bilinen adıyla araba tutması bir hareket hastalığı olarak tanımlanmıştır. Birçok kişi bu hastalık yüzünden uzun yolculuklara çıkmak istemez çünkü çıktıklarında kendilerini kötü hissedecektir. Özellikle bu hastalık 3–12 yaşarı arasındaki çocuklarda ve kadınlarda görülür. Nedeni ise insanın kulağının içinde beyne dengemizi ileten bir sistemdeki uyaranların çelişmesi sonucunda ortaya çıkar. Otomobil ile hareket haline geçtiğiniz de gözlerin sabit olduğu beyninize sinyallerle iletişir ancak iç kulak bunun tam tersinde bir durumdan bahseder. Bu şekilde oluna da beyin gelen sinyalleri kontrol altına alamadığı için vücudunuzda bir adapte sorunu meydana gelecektir. Bu da beraberinde kişide baş dönmesi, mide bulantısı, kusma, terleme ve soğukluk gibi durumlarda kendisini göstermeye başlayacaktır.

Bu durum tehlikeli değildir ancak yolculuğa çıktığınızda sizi canınızdan bezdireceği içinde sıkıntı yaratacaktır. Halk arasında bilinen adıyla otomobil tutması yani hareket hastalığının herhangi bir tedavisi yoktur. Bu şekilde olan kişiler yolculuğa çıkmadan önce kendilerince önlem alarak sıkıntının boyutunu düzeltmeye çalışırlar. Aşağıda böyle durumlarda, yani araba tutmasına karşı yapılacaklar konusunda neler yapmanız gerektiğine dair birkaç öneri sıraladık inceleyebilirsiniz.

Kafanızı Az Hareket Ettirin

En doğru çözüm kafanızı ve vücudunuzu az hareket ettirmenizdir. Ani baş hareketleri mide bulantısına neden olur. Bunun için başınızı dik bir şekilde tutmanız gerekiyor. Bunun konforunuzu bozmaması içinde piyasada satılan seyahat yastıklarını kullanabilirsiniz. Eğer ki yolculuğunuz otobüsle oluyorsa bu duruma teker üzerinden koltuk almamaya çalışın. Gerçi yeni otobüslerde teker hareketleri hissedilmiyor ama siz yinede önleminiz alın.

Uzaktaki Sabit Bir Noktaya Odaklanın

Sizden uzakta olan bir noktaya odaklandığınız zaman bu belirtilerin hafif olmasını sağlayabilirsiniz. Örneğin yolculuk boyunca uzaktaki dağ ya da bulutlara bakabilirsiniz. Ancak kitap ya da tablete bakmak gibi hareket içeren odaklanmalardan uzak durmalısınız. Çünkü bu daha çok midenizi bulandıracaktır. Uzak noktaya odaklandığınızda beyninize hareket etmiyor sinyali gidecektir.

Kendinizi Rahat Bırakın

Endişelenmek sağlıklı bir insanı bile farklı duygular içerisine sokabilir. Bunun için yolculuk öncesinde kendinizi germek yerine rahat bırakmalısınız. Kendinizi telkin edebilirsiniz. Hatta sevdiğiniz bir müziği dinleyerek dalmak en iyisi. Temiz hava alın bu sizin rahatlamanızı sağlayacak üzerinizdeki gerginliği de alacaktır.

Yediklerinize Dikkat Edin

Yolculuğa çıkmadan önce aşırı yemek yemeyin. Mideniz dolu olduğu zaman rahatsızlığınız iyice gün yüzüne çıkacaktır. Özellikle de yağlı ya da baharatlı yemeklerden kaçının.