info@hksigorta.com.tr
0(312) 221-0013

Sağlığınızı Korumak İçin Tamamlayıcı Sağlık Sigortası

Modern şehir yaşamının hızlı karmaşası kalp sağlığımızı ciddi oranda etkiliyor. Türkiye’de ve dünyadaki ölümlere baktığımız zaman birinci sırada gösterilen kalp damar hastalıkları da bu tehlikeyi günden güne büyütüyor. Sağlıksız beslenme, stres, hava kirliliği ve sigara gibi sayılabilecek pek çok nedenler bizim sağlığımızın bozulmasına neden oluyor. Bunların yanı sıra genetik faktörler, yaş ve cinsiyet gibi pek çok neden yaşamımızı sağlık açısından düşündürmeye yetiyor.  Peki, sağlığınızı korumak için neler yapmalısınız? Nelere dikkat etmelisiniz?

Kalp Sağlığınızı Korumak Elinizde

Sporun mutlaka yaşamınıza dahil olmasını sağlamak zorundasınız. Günlük olarak yapacağınız egzersizler kolesterol ve kan basıncınızın düzenlenmesini sağlar sizi şeker ve tansiyon gibi kronik rahatsızlıklardan korur. Sporun mutluluk verici bir etkisi vardır. Uykunuzu düzenleyip kilonuzu kontrol altonda tutmanıza da yardımcı olacaktır. Bunun için haftada toplam 2,5–5 saatinizi mutlaka spora ayırmanız gerekiyor. Yürüyüş, bisiklet, yüzme ve kayak gibi sporlar birbirine alternatif olarak yapılabilir. 

Diyetinize dikkat etmeniz gerekiyor. Sağlıklı bir vücut için sebze ve meyve gibi potasyum oranı zengin gıdaları tüketmeniz sizin faydanıza olacaktır.

Tüm bunları yapıyor olmanız sizin hastalıklardan uzaklaşabileceğiniz anlamına gelmiyor. Çünkü genetik faktörler sağlığınıza her ne kadar da dikkat ediyor olsanız da sizi bulabiliyor. Sağlığınız için Tamamlayıcı sağlık sigortası yaptırdığınızda ise sağlığınızı bozulmadan önlem aldığınız gibi olası durumlara karşında sigortalatmış olursunuz. Bu sayede devlet hastanelerinde kuyruk beklemeden anlaşmalı özel hastanelerde konforunu yaşayabilirsiniz. 

Belli bir yaşta vücut artık kendi kendine yetmeye zorlanacaktır. Örneğin kolesterol bu noktada kendisini göstermeye başlar. Özellikle de 40’lı yaşlardan sonra tüm sağlıklı kişilerin 5 yılda bir kolesterol düzeylerini kontrol ettirmeleri gereklidir. 

Kolesterol sonrasında tansiyonda sıkıntı yaratabilecek faktörlerdendir. Sağlıklı durumdayken düzenli tansiyon takiplerinizi yaptırmanız sizin faydanıza olacaktır. yüksek tansiyon için söylenebilecek şey sinsi bir hastalık olduğudur ve hiçbir zaman belirti vermez.

Stres şehir yaşamının kaçınılmazıdır. Vücudunuzda adrenalini artırıp kronik olarak kalp hızınızı çoğaltır ve bu da tansiyonunuzun yükselmesine neden olur. Stresle baş edebilmeniz için solunum egzersizleri yapmanız gerekiyor. bu sayede üzerinizdeki stresi azaltabilirsiniz. 

Son olarak ise uyku düzeninize dikkat etmeniz gerekiyor. Sağlıklı bir insanın günde 6–8 saat arasında kaliteli uyku uyuması gerekir. Bu sayede tüm vücut fonksiyonlarınız yeterli şekilde çalışacaktır.