info@hksigorta.com.tr
0(312) 221-0013

Karlı Havada Dört Çeker Araçlar Güvenli midir?

Herkes çok iyi bilir kar yağmaya başlar ve araçlar aynı anda yoldan o tarafa bu tarafa kaymaya başlarlar. Kötü havalarda arabanızın kontrolünü kaybettiğinizde, umduğunuz en iyi şey küçük bir kaç çiziktir. Karda kontrol kaybından kaynaklanan çarpışma ise herkesin en son istediği şeydir. Otomobil şirketleri, ekstra yol tutuş ve güvenli taşıma özellikleri sayesinde karlı yollarda ve arazilerde sürülen dört tekerlekten çekişli otomobillere dikkat çekiyor ve televizyon reklamlarında hepsinin reklamlarını görüyoruz.

Peki, otomobil şirketleri gerçekleri söylüyor mu? Yani dört tekerden çekişli otomobiller karlı yollarda güvende kalmamızı sağlıyor mu?

Bunu öğrenmek için, dört tekerden çekişin nasıl çalıştığını anlamanız gerekir. Dört tekerden çekiş, hangi tekerleklerin en fazla çekiş gücüne sahip olduğuna bağlı olarak, otomobilin tekerleklerine farklı miktarlarda motor gücünün gönderilmesini sağlayan bir sistemdir. Çekiş, bir tekerlek ile yol arasındaki sürtünme miktarıdır. Önden çekişli bir arabada, güç sadece ön tekerleklere gönderilir. Arkadan çekişli otomobillerde, güç sadece arka tekerleklere gönderilir. Her iki durumda da, gücün yarısı tahrik tekerleklerinin her birine yollanır. Dört teker çekişli araçlarda dört tekerleğe eşit miktarda güç gönderilir. Ancak, dört tekerden çekişe sahip araç, hangi tekerleklerin en fazla çekişe sahip olduğunu algılayabilir ve sadece bu tekerleklere güç gönderebilir. Dört tekerlekten çekiş sistemi, çekiş ve kontrol kaybını algıladığında, kayıcı tekerleklere giden gücü azaltır.

Teorik olarak, dört tekerlekten çekiş, karda diğer sürücü kurulumlarından daha güvenlidir. Ancak, bir dört tekerlekten çekiş sisteminin etkinliği hala önemli bir öğeye bağlıdır: Dört tekerlekten çekiş ile çekiş yapmazsınız.

Dört tekerden çekiş, bir otomobilin karda hareket etmeye başlamasına yardımcı olabilir, çünkü en azından bazı lastiklerin çekiş kazanacağı olasılığı artar. Ancak, dört tekerden çekiş, bir aracın daha hızlı fren yapmasına veya karda durma mesafesini azaltmasına yardımcı olmaz. Durmak, bir araba kazasından kaçınmanın oldukça iyi bir yoludur, bu nedenle dört tekerden çekişin bu şekilde yardımcı olmaması gerçeği oldukça büyük bir dezavantajdır. Dört tekerden çekiş, sürücülere yanlış bir güvenlik hissi verebilir ve bu da normalde iki tekerden çekişli bir arabaya binemeyecekleri riskleri almalarına yol açar

Evet, dört tekerden çekiş sürücüye karlı havalarda biraz daha fazla kontrol sağlar, ancak bu her zaman en güvenli seçim anlamına gelmez.