Acaba ne iÅŸ yapsam dediÄŸiniz de belki de kafanızdan geçen soru iÅŸareti sigorta acentesi açmak olabilecektir. Çünkü bu iÅŸin keyifli olmasının yanı sıra devamlılığı olan bir iÅŸ kolu olduÄŸu bilinmektedir. Bu yazımızda sigorta acentesi nasıl açılır bu konu hakkında paylaşım yapalım istedik. Çünkü sigorta acentesi açabilmek için bir takım ön ÅŸartlar söz konusudur.
Birinci adım sigorta acentesi ile ilgili kanunu okumak ve neler yapmanız gerektiÄŸini öÄŸrenmek olacaktır.
Ä°kinci adımda ise BaÅŸbakanlık Hazine MüsteÅŸarlığı tarafından size verilmiÅŸ olan uyumluluk belgesi, TOBB baÅŸvurusu ve levha kayıt iÅŸlemlerinin gerçekleÅŸtirilmesi. Bu baÅŸvuruları gerçekleÅŸtirdikten sonra onların onayını almanız gerekiyor.
Sigorta acentesi açabilmeniz için Türkiye’de ikamet ediyor olmanız gerekir. Bunun yanı sıra ehliyetinizin de olması ÅŸarttır.
TC yasaları doÄŸrultusunda belirlenmiÅŸ olan suçlardan hüküm giymemiÅŸ ya da herhangi bir ceza almamış olmak. Önceden yaptığınız ticaretinizde iflas etmemiÅŸ olmanız.
Beyan edeceÄŸiniz malvarlıklarınızın deÄŸerinin 25 bin liradan az olmaması gerekiyor. Burası iÅŸin ekonomik olarak önemli bir kısmıdır. Çünkü siz bir sigorta ÅŸirketi açtınız o zaman vereceÄŸiniz zarardan da kendiniz sorumlu tutulur. Yeni bir yönetmeliÄŸin yayınlanması durumunda 6 ay çerisinde bu yönetmeliÄŸin yükümlülüklerini yerine getirebilmesi.
Åžahıs olarak bir sigorta acentesi kuracaksanız ya da LTD ÅžTÄ° müdürleri için eskiden 2 yıl olan tecrübelilik süresinin 1,5 yılla tamamlanmış olması. Lise ve önlisans mezunları için 6 ay 4 yıllık mezunlar için ise tecrübe ÅŸartı istenmiyor.
Buraya kadar size belirtilen şartlar bunlardır. Durumunuzun bu şartlara uyması halinde aşağıdaki belgeleri de temin ederek başvurmanız şart.
AÅŸağıdaki ÅŸartlar gerçek kiÅŸiler için istenilen belgelerdir.
Tüzel kiÅŸiler için istenilen belgeler ise ÅŸu ÅŸekilde listelenmektedir.