info@hksigorta.com.tr
0(312) 221-0013

Araç Boşta mı Yoksa Viteste mi Daha Fazla Yakar?

Aslına bakarsanız çok uzun yıllardan beri insanların gerek şakayla gerekse ciddi olarak birbirlerine sordukları sorulardan bir tanesidir. Peki, sizce araba viteste mi yoksa boşta mı daha fazla yakar? Eğer ki bu konuda herhangi bir fikriniz yok ve bilgilendirilmek istiyorsanız o zaman aşağıdaki makalemizin devamını mutlaka okumanızı tavsiye ediyorum.

Bir aracın boşta durmasının amacı aracın park halinde bekletilmesi ya da çalışmadığı anlarda iterek yer değiştirmesini sağlamaktır. Bunun dışında bir aracın boşta kullanılması çok doğru bir konu değildir. Özellikle de siz aracınızla seyir halindeyseniz bu durumda mutlaka gidiş için en uygun vitesi bularak yolunuza devam etmeniz gerekiyor. Bir aracın hareket halindeyken boşa atılması sebep ne olursa olsun hiçbir zaman yapılmaması gereken bir durumdur. Açık ve net bir şekilde aracınıza bu şekilde zarar vereceğiniz gibi güvenliğinizi de hiçe atmışsınız demektir. 

Aracın boşa atılması özellikle de kamyoncu ve dolmuşçuların sıklıkla yaptıkları bir durumdur. Hatta kendi aralarında bu durumu telaffuz ederken peygamber vitesi şeklinde de tanımlanmıştır. Aracınız boşa attığınız zaman yokuş yukarı doğru ancak motorun frenleyici etkisi olmadan öne doğru yığılmış ağırlık ve kadrandan hızlarını bilmeden gitmelerini sağlayacak. Dolayısıyla araçla bir fren yapılması halinde hızınızı bilmediğinizden dolayı aracınızın savrulmasına neden olabilecektir.

Araç Yakıt Ekonomisi

Bir aracın kullanımı sırasında önemli bir başlık yakıt tasarrufu sağlayıp sağlayamayacağıdır. Yani eğer ki siz aracın vitesini boşa atarsanız bu durumda aracın şanzımanı devre dışında kalacaktır. ve tekerlere gönderilen güç bu kez iletmeyi bırakır. Motorun tüm parçaları artık boşa çıkmış demektir ve sistem tekrar devreye girene kadar da araç güvensiz bir şekilde seyahat edecektir.

Sonuç olarak şunu söyleyebiliriz ki; Aracı viteste kullanmak her zaman daha güvenlidir. Aracın viteste kullanılmasının bir diğer avantajı ise yokuş aşağı ilerlerken frenlere binen yükün azaltılmasıdır. Rampaya kaçıncı vitesle çıkılmış ise o vitesle inilmelidir. Bu sayede pistonların devri arttıkça motora ilettiği frenleme etkisi de artacak ve araç çok fazla hızlanamadan güvenli bir şekilde minimum fren kullanımıyla iniş sağlanacaktır.