info@hksigorta.com.tr
0(312) 221-0013

Araç Boşta mı Yoksa Viteste mi Daha Fazla Yakar?

Aslına bakarsanız çok uzun yıllardan beri insanların gerek ÅŸakayla gerekse ciddi olarak birbirlerine sordukları sorulardan bir tanesidir. Peki, sizce araba viteste mi yoksa boÅŸta mı daha fazla yakar? EÄŸer ki bu konuda herhangi bir fikriniz yok ve bilgilendirilmek istiyorsanız o zaman aÅŸağıdaki makalemizin devamını mutlaka okumanızı tavsiye ediyorum.

Bir aracın boÅŸta durmasının amacı aracın park halinde bekletilmesi ya da çalışmadığı anlarda iterek yer deÄŸiÅŸtirmesini saÄŸlamaktır. Bunun dışında bir aracın boÅŸta kullanılması çok doÄŸru bir konu deÄŸildir. Özellikle de siz aracınızla seyir halindeyseniz bu durumda mutlaka gidiÅŸ için en uygun vitesi bularak yolunuza devam etmeniz gerekiyor. Bir aracın hareket halindeyken boÅŸa atılması sebep ne olursa olsun hiçbir zaman yapılmaması gereken bir durumdur. Açık ve net bir ÅŸekilde aracınıza bu ÅŸekilde zarar vereceÄŸiniz gibi güvenliÄŸinizi de hiçe atmışsınız demektir. 

Aracın boÅŸa atılması özellikle de kamyoncu ve dolmuÅŸçuların sıklıkla yaptıkları bir durumdur. Hatta kendi aralarında bu durumu telaffuz ederken peygamber vitesi ÅŸeklinde de tanımlanmıştır. Aracınız boÅŸa attığınız zaman yokuÅŸ yukarı doÄŸru ancak motorun frenleyici etkisi olmadan öne doÄŸru yığılmış ağırlık ve kadrandan hızlarını bilmeden gitmelerini saÄŸlayacak. Dolayısıyla araçla bir fren yapılması halinde hızınızı bilmediÄŸinizden dolayı aracınızın savrulmasına neden olabilecektir.

Araç Yakıt Ekonomisi

Bir aracın kullanımı sırasında önemli bir baÅŸlık yakıt tasarrufu saÄŸlayıp saÄŸlayamayacağıdır. Yani eÄŸer ki siz aracın vitesini boÅŸa atarsanız bu durumda aracın ÅŸanzımanı devre dışında kalacaktır. ve tekerlere gönderilen güç bu kez iletmeyi bırakır. Motorun tüm parçaları artık boÅŸa çıkmış demektir ve sistem tekrar devreye girene kadar da araç güvensiz bir ÅŸekilde seyahat edecektir.

Sonuç olarak ÅŸunu söyleyebiliriz ki; Aracı viteste kullanmak her zaman daha güvenlidir. Aracın viteste kullanılmasının bir diÄŸer avantajı ise yokuÅŸ aÅŸağı ilerlerken frenlere binen yükün azaltılmasıdır. Rampaya kaçıncı vitesle çıkılmış ise o vitesle inilmelidir. Bu sayede pistonların devri arttıkça motora ilettiÄŸi frenleme etkisi de artacak ve araç çok fazla hızlanamadan güvenli bir ÅŸekilde minimum fren kullanımıyla iniÅŸ saÄŸlanacaktır.