info@hksigorta.com.tr
0(312) 221-0013

Turbolu Aracınızı Nasıl Kullanmalısınız?

Turbolu araçların kullanımı sırasında dikkat edilmesi gereken önemli hususlar vardır. Bu makalemizde bizde siz değerli müşterilerimiz ve takipçilerimiz için dikkat etmeleri gereken önemli hususlar konusunda bilgiler verelim istedik. Turbo sistemleri bilindiği üzere en iyi motorlar şeklinde tanımlanmaktadır. 1900’lü yıllarda ilk kez üretilmeye başlamış ve otomobil ile diğer sistemlerde kullanılmıştır. 

Turbo Nedir, Nasıl Çalışır?

Bir otomobil silindirine ne şekilde yakıt gönderiyorsa alacağı güçte o kadar fazla olacaktır. Turbolar ise aşırı besleme için kullanılır havayı yüksek bir basınçla birlikte silindirin içine gönderir. Bu sayede daha fazla güç ortaya çıkacaktır. Özellikle küçük hacimli motorlarda turbo kullanılmasıyla birlikte daha güçlü motor ve güç elde edilecektir. 

Avantajları Nelerdir?

Turbo motorlar bugün piyasada az yakıt tüketmeleriyle bilinirler. Motorda sürtünmeler ve ısı kaybı turboda daha az olacaktır. Bunun içinde aracın gücü daha fazla artırılmış olur. Böylelikle aracın performansında gözle görülür bir artış meydana gelecektir.  Turbo motorlar güçlü olmalarına karşın daha hafiftir. Sessiz çalışma özelliği ile birlikte yüksek torka da daha fazla ulaşabilir. Yani siz aracınızı kullanmaya başladığınız zaman hızınızın kesilmemesi anlamına gelir. Eğer ki turbolu bir araç kullanıyorsanız sürüşünüz esnasında daha az vites değiştirmek durumunda kalırsınız. Bu sayede de yakıt tüketiminiz daha düşmüş olacaktır. Turbolu aracınızı kullanırken dikkat etmeniz gerekiyor. Bunun içinde makalemizde detaylı bir açıklama yapalım dedik.  

Aracınızı Çalıştırırken

Turbolu aracınızı çalıştırdığınız zaman kışın daha yoğun bir yakıt alacağından dolayı motorda patlama zor olur. Bunun içinde yapmanız gereken işlem kontağı yarım çevirip göstergedeki işaretlerin sönmesini beklemelisiniz. Lambalar söndükten sonra yakıt normal ısıya dönüşmüştür demektir ve bu şekilde çalıştırmak motorun ömrünü uzatır.

Aracınızı çalıştırdıktan sonra yola çıkmadan önce bir dakika boyunca çalıştırmanız gerekiyor. Havanın soğukluğuna göre bunu biraz daha uzatabilirsiniz. Aracınızı çalıştırdıktan sonra ise ısınana kadar aracın devrinin 2500’ü geçmemesi gerekir. Turbonun mili ilk dakikalarda tam yağlanmamış olacak bunun içinde hareketli parçalarda aşınmalar meydana gelecektir. Aracınızla seyahat ettiniz ve artık park edeceksiniz yapmanız gereken işlem motoru istop etmeden 1 dakika boyunca aracınız rölantide çalışmalı bu sayede motoru daha da korumuş olursunuz.