info@hksigorta.com.tr
0(312) 221-0013

Servislerin En Sevdiği Para Kazanma Yöntemleri

Bazı servislerin müşterilerini kandırdıkları konusunda çok söylenti ve haberler duymuşsunuzdur. Bu yazımızda bu konu üzerine gidelim istedik ve müşterilerini aldatarak para kazanmaya çalışan servislerin en çok sevdikleri taktikler konusunda bilgiler verelim dedik. Peki, bunlara karşın kendinizi nasıl koruyacaksınız?

En önce şunu belirtmemiz gerekiyor ki bahsettiğimiz konu servisler için genel bir tanımlama değildir. Yani her servis için bunun geçerli olduğunu söyleyemeyiz. Hatta özellikle yetkili servislere baktığımız zaman büyük çoğunluğunun da mükemmel işçilikler yaptığı biliniyor. Her iş alanında olduğu kadar bu alanda da çürük elmaların olduğunu belirtebiliriz. Bir servisçi eğer ki kafasında sizi aldatmak ve bu şekilde para kazanmak varsa çok geniş yöntemleri vardır. Örneğin yağ değişimini çok pahalı yapabilirler. Hayali olan tamirat yaptıklarını söyleyebilirler. Yedek parça fiyatlarını yüksek gösterebilirler, zamanı gelmeyen malzeme değişimi yapabilirler. Peki, en çok fatura şişirme yöntemleri nelerdir?

Motor yağı değişimi

Bu servisler en basit motorlara bile sentetik yağ koyuyorlar. Pahalı yağ değişimi servis karını artıracaktır ancak aracınıza çok fazla bir şey katmayacak. Aracınıza yağ koyarken kitapçığındaki tavsiyelere uymanız yerinde olacaktır.

Servisler kaliteli motor yağı kullanıldığında bakım zamanının daha uzun olacağını söylerler ancak bu yalnızca bir iddiadır fakat zamanı gelmeden de müşterilerini servise çağırırlar. Aracınızın bakımlarını yaptırırken mutlaka sabit zamanları seçmelisiniz.

Cam suyu

Faturalara baktığımız zaman mutlaka bir cam suyu konuldu alanını mutlaka görüyoruz. Ancak düşündüğünüzde pahalı bir cam suyu ne kadar yüksek olabilir ki bu servislerde oluyor işte.

Yedek Parça Değişimi

Bazı sürücüler parça değiştirdiklerini ancak aynı arızanın yine yaptığını gördüklerini söylemişlerdir. Hatta farklı bir yere götürdüklerinde ise aracın değişti denilen parçasının da aslında değiştirilmediğini görenlerde vardır. Bu mantık açısından baktığınız zaman doğrudan müşterinizi kandırmaya ve soymaya çalışmaktır. Belki o an siz onu kandırmış olabilirsiniz ancak sonrasındaki süreçte siz artık onu kaybettiniz ve onun vasıtasıyla gelecek ve gelenleri de kaybettiniz demektir. Burada bir tavsiye vermek istiyoruz aracınızı bir servise götürürken yağ çubuğunu ya da lastikleri, cam suyunu sizin fark edebileceğiniz şekilde işaretlemelisiniz. Bu sayede neyin değişip değişmediğini ve hatta oraya dokunup dokunmadığını da rahatlıkla anlayabilirsiniz. Kendinizi o anda savunabilmek onlarla mücadele edebilmekte önemli bir rol oynayacaktır.