info@hksigorta.com.tr
0(312) 221-0013

Doğru Beslenmek İçin 6 İpucu

İnsan sağlığının önemine bundan önceki makalelerimizde çok kez değindik. Çünkü biliyoruz ki lezzetinizden ödün vermeden beslenmek sizi psikolojik olarak da etkileyecektir. Hksigorta olarak bunun için size bu makalemizde doğru beslenmeniz için uygulamanız gereken 6 ipucundan bahsedelim istedik. Öncelikli olarak dikkat edilmesi gereken nokta besinleri hazırlarken yapacaklarınız.

Organik beslenin

Biliyoruz ki artık etrafımızdaki birçok besinler GDO’lu bunun içinde besinleri seçerken doğal ve organik olmalarına dikkat etmelisiniz. Sebzeler, meyveler ve diğerleri. Yediğiniz her yemeğin beslenme şeklinize etkisinin olduğunu unutmamalısınız.

Tatlı tüketimine dikkat

Tatlıların hayatımızdaki yerinin vazgeçilmez olduğunu biliyoruz. Bunun içinde mutlaka bir tatlı yememiz gerekiyorsa o zaman onu evinizde yapmanız daha mantıklı olan. Çünkü içinde kullanacağınız tatlandırıcılarda şeker kullanmamanız güzel olacaktır. Piyasa da doğal tatlandırıcılar olarak bilinen bal, pekmez ya da doğal şurupların satışları yapılıyor. Bunlardan alınarak bir tatlı hazırlanabilir.

Ekmek Tüketimi

Ekmek her öğünde vazgeçilmezdir. Fakat ekmeği ne kadar aza indirebilirseniz alacağınız kaloriden de o kadar uzak kalırsınız. İlla ekmek yemeniz gerekiyorsa ve benim ekmeksiz karnım doymuyor diyorsanız o zaman tam buğday ya da çavdar ekmeğini tercih etmelisiniz.

Dalından sofraya

Yemeklerinizde olabildiğince işlenmiş yağ ve katı yağ kullanmamaya gayret edin. Çünkü bu yağlar üretimleri sırasında kimyasal olan işlemlere tabi tutuluyorlar. Aşırı bir şekilde ısıtılmış olduklarından dolayı da besin değerleri kaybolmuş oluyorlar. Size tavsiyemiz ise doğal ve soğuk presleme ile hazırlanmış olan yağları kullanmanız gerekiyor. Hem vitamin hem de mineral bakımından daha zengin olurlar.

Her Öğünde Çorba

Sağlıklı beslenmede çorbanın önemi büyüktür. Çünkü çorba tükettiğiniz zaman midenize detoks yapmış gibi olursunuz. Çorbanızı pişirirken doğal olan malzemeleri tercih etmelisiniz. Hazır çorbalardan uzak durmak her zaman faydalıdır.  Çorba içtiğiniz zaman sıvı gıda tüketeceğiniz gibi aynı zamanda midenizi de doldurmuş olacağınızdan dolayı çok fazla yemek yemenize müsaade etmeyecektir. Bunun içinde hazımsızlık durumu ile karşılaşmazsınız.

Ana Yemekler

Ana yemeklerinizde kesinlikle yağı az olan yemekleri tercih etmeniz gerekiyor. Yağlı yiyeceklerin dönüşünün kilo olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Özellikle katı yağlardan kesinlikle uzak durmalısınız. Ancak yemeklerinizde tereyağ belli miktarlarda kullanabilirsiniz.