info@hksigorta.com.tr
0(312) 221-0013

Kışın Lastik Basıncı Kaç Olmalı?

Otomobil üreticileri sürücüleri bilgilendirmek ve araç kullanımıyla ilgili olarak hata yapılmasını önlemek adına gerekli olan bilgilendirmeleri yaparlar. Bunlardan birisi olan lastik basıncı ise her araç için özel olarak belirtilmiştir. Hava sıcaklıklarının doğrudan etken olduğu zamanlarda küçük basınç ayarları gerekli olabilecektir. Aşağıda kışın lastik basıncı kaç olmalı sorusunun yanıtını size daha ayrıntılı bir şekilde belirtelim istedik.

Aracın Kitapçığı

Sürücü kapılarının üzerinde bulunan etiketlerde aracınızın lastik basıncının kaç olması gerektiği belirtilmiştir. Fakat havaların karlı olduğunu düşünürseniz bu durumda dış ortama göre aracınızı kontrol ederek gerekli ayarlamaları da yapmanız gerekiyor. Aracın kitapçığında ve etiketinde gerekli aydınlatmalar yapılmıştır. Bu bilgilere sadık kaldığınız zaman güvenli bir sürüş ağlarsınız.

Etiket ve kitapçıkta gerekli olan bilgiler yer alırken yine de bazı sürücüler kendilerinde doğru sandıkları yanlış bilgilere sahiptir ve bu bilgilerde de ısrarcı olurlar. Peki, yanlış bilinen gerçekler nelerdir?

Yanlış Bilinen Gerçekler

Kışın daha sağlıklı bir sürüş sağlamak istiyorsanız öncelikli olarak lastik basıncınızı düşürmeniz gerekiyor. Bu bilinen bir yanlıştır. Çünkü aracı kullanmaya başladığınız zaman lastik içerisindeki hava ısınır ve genişlemeye başlar. Akşam soğuk hale gelerek inik olan lastikler sabah size havanın az olduğu izlenimini verir. Peki, inik bir lastiğin zararı nedir. aracınızın lastiğinin havasının inmesi tekerin zemine daha fazla temas etmesini sağlayacak bu da patinaj ihtimalini daha da artıracaktır. Lastiğin şişkin olması ise yere olan teması daha da azaltacağından dolayı sürtünme azalacak ve aracın patinaj çekmesi ortadan kalkacaktır. 

Lastikler

Karlı havaların en koruyucu önlemi elbette ki lastiklerdir. Bunun içinde öncelikli olarak kışa girmeden önce lastiklerinizi kontrol ettirmelisiniz. İyi bir lastiğe sahip değilseniz yukarıdaki lastik basıncına uymuş olsanız bile herhangi bir işe yaramayacaktır. Lastik alırken mutlaka iklim koşullarını göz önüne almanız gerekiyor. Hava sıcaklıklarına göre lastik seçiminizi yapmanız gerekiyor. Kışın olması gereken lastikler kış lastikleri şeklinde tabir edilir. Bu lastiklerde diş derinlikleri kışa göre özel olarak tasarlanmıştır. Bu dişler sayesinde kar tutma özelliği ortadan kaldırılır.

Son olarak aracınızın lastik basınçlarını düzenli olarak kontrol etmelisiniz. Özellikle kış mevsimlerinde sıcak ve soğuk farkları çok fazla ortaya çıkacağından dolayı araçlardaki lastik basınçlarında değişimler olacaktır.