info@hksigorta.com.tr
0(312) 221-0013

Rot Balans Ayarının Bozuk Olduğu Nasıl Anlaşılır

Aracın seyir halinde giderken akışının bozulmaması hem güvenlik için hem de konforlu bir sürüş için önemlidir. Bunun içinde mutlaka aracın bir takım ihtiyaçlarının düzenli olarak karşılanması şarttır. Bu ihtiyaçlar bakım zamanlarında tespit edilerek yapılır yazlık ve kışlık şeklinde iki dönem halinde yaptırmak en ideal olandır. Ancak aracın her parçasının yıpranma süresi olduğundan dolayı bazen beklemediğiniz zamanlarda ekstra değişimlerde ortaya çıkabilecektir. Aracın yürüyen aksamıyla ilgili olan sorunların tespitinde rot balans ciddi bir öneme sahip bu sayede size rahatsızlık verebilecek olan bir sürüşü de ortadan kaldırmış olursunuz. Rot balansın açıklamasına gelmeden önce isterseniz balans ayarı nedir bunun tanımını yaparak başlayalım.

Balans Ayarı Nedir?

Otomobilinizin balans ayarının bozuk olması aracınızın yürürken titremesi anlamına gelir bu da sizi rahatsız edecektir. Peki, balans ayarı neden bozulur derseniz bunun çok farklı nedenleri olduğunu söyleyebiliriz. Örneğin lastiklerin sırt ve yanak bölümlerinde deformeler meydana gelmişse bozulabilir ya da jantınızda bir eğiklik, eziklik varsa balans ayarı bozulabilir. Aracın göbek bileziğinin bozuk olması da balans ayarını bozabilir. Bu bilezik önemlidir ve jantınızla uyumlu olmak zorundadır. Uyumlu olmayan bir bileziğin takılması durumunda balans yapılmış olsa da tutmaz. Frene bastığınız zaman aracınız titriyorsa bu durum balansla alakalı değildir. Bu fren sisteminizdeki sıkıntının habercisidir.

Rot Ayarı Nedir?

  • Rot ayarı aracınızın güvenlik ve sürüş konforunun sağlanması için önemlidir. Eğer aracınız sürüş sırasında sağa ya da sola doğru gidiyorsa bu durumda aracınızın rot ayarı bozuk demek olacaktır. Bunun yanı sıra aracınızla viraja girdiğinizde araç kendisini tekrar düz olarak toplayamıyorsa rot yine bozuk demektir.
  • Lastiklerimizin dış omzu ya da iç omzu daha dış omzu lastiğin tabanına göre daha fazla aşınmışsa yine rot ayarımız bozuk demektir.
  • Otomobilimizin yolda sağa ya da sola çekmesi aks paralelliğinin ve ya kamber ayarının bozuk olmasındandır.
  • Lastiklerimizin dış omzunda ya da iç omzunda daha fazla aşınma varsa toe in - toe out ayarlarına bakılması gerekir.
  • Lastiklerimizin her iki omzu da aşınmışsa bu rot ayarı ile değil lastik hava basıncımızın yanlış olması ile ilgilidir.