info@hksigorta.com.tr
0(312) 221-0013

Virajlı Yollarda Araba Nasıl Kullanılır?

Trafik kazalarının çok çeşitli nedenleri olabilir. Bu hataların büyük bir nedeni insan hatalarından kaynaklanırken sadece %1’lik bölümü yolun durumundan kaynaklanmaktadır. Bu durum bile insanların sürüş tekniklerinden dolayı trafik kazalarıyla karşı karşıya kaldıklarını söyleyebiliriz. Sürücüler araç kullanırken yolun durumuna göre hareket etmek zorundadır. Bunun için bu makalemizde siz değerli sürücüler için virajlı yollarda araba nasıl kullanılır? Bunun bilgilerini verelim istedik. Virajlar sürüşlerde önemlidir. Bunun içinde dikkatli olmak gerekir. Eğer viraja doğru açı ile giremezseniz bu durumda beklenmeyen sonuçlarla karşılaşabilirsiniz. Virajlı yollarda aracın merkez kaç kuvveti değişeceğinden dolayı doğru açıda girmezseniz bu durumda aracın savrulması ve yoldan çıkması gibi durum meydana gelebilir.

Araç viraja girdiği zaman yukarıda da belirttiğimiz gibi merkez kaç kuvvetinin de etkisiyle birlikte ters tarafa doğru gitmeye başlayacaktır. Dolayısıyla bu durumda lastik ile yol arasındaki sürtünme azalmaya başlayacaktır. Hızın bir kademe daha artmış olduğunu düşünürseniz merkez kaç kuvveti de aynı şekilde iki katında artmış olacaktır. Dolayısıyla sizin bu kuvveti virajlı yollarda düşürmeniz gerekir. Bunun içinde yapılması gereken fren yapılarak aracın vitesinin düşürülmesidir. Bu durumda aracın hızı da düşeceğinden dolayı merkez kaç kuvveti azalmış olacaktır. Virajlı yolda frene bastığınız zaman aracın kuvveti ön lastiklere doğru yönelmeye başlar bu da aracın biraz daha emniyetli bir hale gelmesine neden olacaktır.  peki sağlıklı bir şekilde viraja girebilmek için neler yapmalısınız yani aracın açısı nasıl olması gerekiyor.

Viraja Giriş Açısı Nasıl Olmalı?

Bir araca oturduğunuz zaman görüş açısı önemlidir. Dolayısıyla bu hayati önem taşıyan durum aracı doğru açıdan görmenizle de alakalıdır. Siz virajı önceden tespit eder ve en uzak noktadan görebiliyorsanız bu durumda önleminizi de daha iyi almış olursunuz. Virajı görüş mesafeniz uzun olunca viraja giriş açınızı da öncesinden belirlemiş olursunuz. Dolayısıyla viraja geniş bir açıyla girdiğiniz zaman aracın savrulmasını da önlemiş olacaksınız. Viraja girdiğiniz zaman dip noktalardan uzak durmalısınız. Çünkü bu hem görüş açınızı düşürecek hem de aracın savrulmasına neden olabilecektir. Özellikle de ani bir direksiyon hamlesinde aracınız bulunduğu yerde savrulabilir ve en ufak bir direksiyon kontrolü kaybı hayatınızı riske atabilir.